Дистанційне навчання 7 клас


Добрий день, шановні учні. 

Добігло кінця наше дистанційне навчання. 
Ви - молодці!!!!

На останок пропоную переглянути відео про унікальні природні об*єкти  Кіровоградщини. 

ДО ЗУСТРІЧІ У 8  КЛАСІ,ГАРНИХ КАНІКУЛ!!!!!

________________________________________________________________________



Завдання для дистанційного навчання 
на період карантину


З 18.05.2020 по 22.05.2020


1. Перегляньте навчальне відео
2.Опрацюйте теоретичний матеріал
 Природоохоронні території України

Зародки національного природоохоронного законодавства сягають ще часів Київської Pyci. У зводі законів княжої держави «Руській правді» містилося чимало регламентацій, які стосувалися термінів полювання на тих чи інших хутряних звірів, була заборона виловлювати деякі породи риб під час нересту, містилося чимало засторог щодо збереження та використання природно адекватних засобів землеробства, бортництва, броварства, деяких інших промислів та ремесел. Тоді ж було передбачено також i деякі кари, переважно грошові, за порушення вимог «Руської правди». Наприклад, за знищення журавля i вбивство людини нерідко накладали однакову кару. У князівські часи фактично були закладені i початки формування заповідних територій — «мисливських угідь», на яких лише вряди-годи відбувалося полювання та лови.
В останні роки бурхливий розвиток промисловості й сільського господарства, будівництво нових та розбудова існуючих міст і селищ, розширення мережі залізничних та автомобільних шляхів, ліній електропередач, нафто- і газопроводів, зарегулювання стоку Дніпра та більшості середніх і малих річок, осушення боліт Полісся й зрошення величезних площ на Півдні України призвели до істотних змін ландшафтів, дикої флори і фауни. 70 % природних ландшафтів України змінено господарською діяльністю людини, що загострило проблему охорони природи і раціонального природокористування.
У червні 1992 р. Верховна Рада прийняла закон «Про природно-заповідний фонд України». Природно-заповідний фонд становлять ділянки суходолу і водного простору, природні комплекси та об’єкти яких мають особливу природоохоронну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність. Вони виділені з метою збереження природної різноманітності ландшафтів, генетичного фонду тваринного і рослинного світу (тобто всієї сукупності видів, створених протягом еволюції), а також спостереження й контролю за природним середовищем.
ДО ПРИРОДНО - ЗАПОВІДНОГО ФОДУ НАЛЕЖАТЬ:
  • природні, біосферні заповідники, 
  • національні природні парки, 
  • регіональні ландшафтні парки, заказники,
  •  пам’ятки природи, 
  • заповідні урочища; 
  • ботанічні сади, д
  • дендрологічні парки, 
  • зоологічні парки, 
  • парки — пам’ятки садово-паркового мистецтва.
Передивіться відео про українські заповідники 



3. Пройти тренувальний тест 
(ВІДПРАВЛЯТИ НЕ ПОТРІБНО) за допомогою підручника сторінка 241 - 242

Бажаю успіхів!!
НЕ ЗАБУВАЄМО ПРО ПРОЕКТИ!!!!
__________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання для дистанційного навчання 
на період карантину

З 11.05.2020 по 15.05.2020
7 - Д     Онлайн - урок (ZOOM) 
13.05. 2020  об 10.00
7 - Г      Онлайн  -урок  (ZOOM) 

 13.05. 202о об 9.00

Для тих, хто не зміг долучитись до онлайн - уроків 
1. Перегляньте  презентацію
Ланцюги живлення 
2. Домашнє завдання 
  • Опрацювати текст підручника параграф 52
  • Скласти ланцюги живлення: степу,лісу, ставка 

БАЖАЮ УСПІХІВ!!!!
З повагою Ворона О.В.
__________________________________________________________________________________________________________________

Завдання для дистанційного навчання 
на період карантину

З 04.05.2020 по 08.05.2020


7 - Д     Онлайн - урок (ZOOM) 
04.05. 2020  об 11.00
7 - Г      Онлайн  -урок  (ZOOM) 
 04.05. 202о об 9.00


Для тих, хто не зміг долучитись до онлайн - уроків 
1. Перегляньте навчальне відео



 Зворотній звя*зок.
заповнити Coogle- форму ОБОВ*ЯЗКОВО ( ДО 12.05.20) та НАДІСЛАТИ!!




БАЖАЮ УСПІХІВ!!!!
З повагою Ворона О.В.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Завдання для дистанційного навчання 
на період карантину


З 27.04.2020 по 30.04.2020
Семикласники!!!
 Ми завершили розглядати тему "Поведінка тварин", настав час перевірити наскільки ви засвоїли матеріал.
Пропоную до 30.04.20 пройти тест за посиланням

БАЖАЮ УСПІХІВ!!!!
Наступне зустріч 04.05.2020 
на онлайн - уроках, 
запрошення скину в групи!!!!

З повагою Ворона О.В.


_______________________________________________________________________________________



Завдання для дистанційного навчання 
на період карантину


З 21.04.2020 по 24.04.2020 
Добрий день! 
Продовжуємо з вами наше дистанційне навчання. 

7 - Д     Онлайн - урок (ZOOM) 
 21.04.202 об 11.00
7 - Г      Онлайн  -урок  (ZOOM) 
 24.04.202 об 10.00


Для тих, хто не зміг долучитись до онлайн - уроків виконати практичну роботу


АЛГОРИТМ ВИКОНАННЯ
1. Записати число 
2. Практична робота №7
3. Тема практичної роботи: "Визначення форм поведінки тварин ( за відеоматеріалами)"
4. Переглянути відео





5. До кожного відеофрагменту віизначте спрямованість поведінкового акту кожної тварини;до якої форми поведінки вона належить.
6. Визначте дослідженя поведіка є вродженою чи  набутою?
7. Виконану  в зошиті  роботу,   сфотографувати та відправити  на електронну адресу  koval1977022@gmail.com  або в групу до 24.04.2020



Бажаю успіхів!
Наступне зустріч  27.04.2020

З повагою Ворона О.В.
________________________________________
________________________________________
________________________________________

Завдання для дистанційного навчання 
на період карантину
з 12.03.2020 по 04.04.2020 

1. Переглянути презентацію та дати відповідь на запитання в тексті презентації

https://drive.google.com/open?id=1gdu2tkhnBGPDMSwwjhTwsVIF9qipAmaR

2.Переглянути презентацію та дати відповідь на заптання в тексті презентації

3. Переглянути навчальне відео
https://www.youtube.com/watch?v=Akzg6jCKmlg

4. Переглянути навчальне відео
https://www.youtube.com/watch?v=zLcWAe4xE-k
Перевірити  засвоєний матеріал за посиланням
http://learningapps.org/watch?v=p4afckhfn17  ДО 20.03.2020

5. Виконати контрольну роботу  ДО 26.03.20




Завдання для дистанційного навчання 
на період карантину

З 06.04.2020 по 10.04.2020 
Добрий  день!
Продовжуємо наше дистанційне навчання
1. Переглянути відео
2.  Використовуючи матеріал відео або текст підручника параграф 44 виписати в зошит визначення:
  • Хомінг
  • Орієнтація тварин
  • Види орієнтації тварин
3. Опрацювати опорний конспект

ТИПИ УГРУПОВАНЬ ТВАРИН ЗА К. ЛОРЕНЦЕМ. ІЄРАРХІЯ У ГРУПІ

Типи угруповань тварин за К. Лоренцем
Угруповання тварин — це такий тип взаємовідносин, за якого особини утворюють стабільні групи, що займають та захищають певну територію.
Ознаки тваринних угруповань:
• постійний обмін інформацією між особинами угруповання;
  •  підтримання відносно сталих відносин в угрупованні

• схрещування переважно між особинами певного угруповання.
Угруповання тварин складається з порівняно невеликої кількості особин.
Вивчаючи поведінку тварин різних типів угруповань
 К. Лоренц поділив тваринні угруповання на два типи:
а) анонімні;
Форми поведінки тварин: соціальна поведінка. Типи угруповань ...


б) персоніфіковані.


Что такое львиный прайд. Структура прайда львов





Анонімні угруповання
Ознаки анонімних угруповань
1. Відсутність складної структури взаємовідносин між окремими особинами:
а) немає ні вожаків, ні тих, хто за ними йде;
б) особини «незнайомі» одна з одною персонально.
2. Дуже згуртовані угруповання.
3. Члени угруповання погоджено реагують на сигнали, які мають для них життєво важливе значення.
Види анонімних угруповань:
• відкриті, у яких особини не проявляють агресії до «чужаків» — особин свого виду, але з інших анонімних угруповань, що тимчасово приєднуються до них;
• закриті, у яких особини проявляють агресію до таких «чужаків».
Персоніфіковані угруповання
Ознаки персоніфікованих угруповань
1. Мають упорядковану структуру:
а) можливий розподіл ролей:
• один домінує над усіма (лідерство);
• один домінує над усіма, другий домінує над усіма, крім першого, і т. д (ієрархія — підпорядкованість нижчого вищому);
б) кожний член «знає» всіх інших «персонально» («в обличчя»).
2. Стабільні, переважно замкнені, що ґрунтуються на стійких взаємовідносинах.
3. Турбота старших особин про цілісність угруповання та безпеку його членів.
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!
• Тварини в угрупованнях підтримують постійний обмін інформацією, знаходяться у певних відносно сталих відносинах та створюють пари переважно між собою, а не з тваринами інших угруповань.
• Типи угруповань тварин за К. Лоренцем: анонімні та персоніфіковані.
• Анонімні угруповання тварин не мають структури. Типи анонімних угруповань: відкриті, закриті.
• Персоніфіковані угруповання основані на особистих контактах, де можливий розподіл ролей — ієрархія.
ЗАПИТАННЯ ДО ТЕМИ
1. Що таке угруповання тварин?
2. Які типи угруповань тварин запропонував виділяти 
К. Лоренц?
3. Чим відрізняються анонімні типи угруповань від персоніфікованих?
4. Які існують види анонімних угруповань? Наведіть приклади.
5. Чому у випадку ієрархії взаємовідносини у групі тварин більш складні, ніж у випадку лідерства?

Для наступного заняття знайдіть приклади анонімних угруповань та персоніфікованих

Бажаю успіхів!
Наступне завдання 13.04.2020
З повагою Ворона О.В.


______________________________________

Завдання для дистанційного навчання 
на період карантину

З 13.04.2020 по 17.04.2020 
Добрий день! 
Продовжуємо з вами наше дистанційне навчання. 
Тема сьогоднішнього заняття:
Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення
Мета:сформувати уявлення про комунікацію у тварин та використання знарядь праці;ознайомити учнів з еволюцією поведінки тварин; з’ясувати роль стимулу в поведінкових реакціях; розвивати вміння визначати пристосувальне значення поведінки тварин; виховувати бережливе ставлення до природи.


1. Пройдіть тренувальну вправу ( Відсилати НЕ ПОТРІБНО)




2. Перегляньте відео

3. Після перегляду відео дати письмову відповідь в зошиті  на запитання,  сфотографувати та відправити відповідь на електронну адресу  koval1977022@gmail.com до 17.04.2020
Питання:Яка роль комунікації між тваринами одного виду?

4. Опрацювати навчальний матеріал
Відомості про поведінку тварин були накопичені людьми уже багато століть. Поступово сформувалося уявлення у тому, що вона складається з основних компонентів -інстинкту і навчання. Ряд біологів, починаючи з Ч. Дарвіна, виділяють ще третій чинник - елементарну розумову діяльність. Вона обумовлює поведінку тварини в нових, що раптово виникли умовах,  коли реакцію   не передбачено ні інстинктом, ні результатами попереднього навчання. Біологічні основи поведінки тварин і їх значення для пристосування   до середовища проживання під час індивідуального розвитку й у процесі еволюції вивчає наука етологія (від грецьких слів епос - норов, характері і логос - вчення). Основний предмет дослідження етології становлять інстинкти. 
Эволюцию поведінки вивчають шляхом зіставлення інстинктивних дій в різних видів.
Усі форми поведінки відбираються адже  вони сприяють виживання цього виду тварин. 
Інстинктивною, чи вродженою, поведінкою називаються зазначені форми поведінки, які генетично запрограмовані в нервовій системі і які практично неможливо змінити.
Набутою  поведінкою називають всі форми поведінки, створених як наслідок індивідуального досвіду живого організму.
Набута  поведінка має переваги: вона  може згодом модифікуватися за зміни умов довкілля.
 Розглянемо риючу   осу, ( ПРИГАДАЙТЕ ДО ЯКОЇ ГРУПИ ТВАРИН ЗА СПОСОБОМ ЖИТТЯ ВОНА ВІДНОСИТЬСЯ!!!!) яка ви лупляется з яйця сама і росте, мало   контактуючи  з особами свого виду. Пошук самця, спарювання, будівництво гнізда і відкладення  яєць - всі ці форми поведінки повинні   бути більшою мірою вродженими, щоб оса могла здійснити в перший раз , який, до речі, може й останнім. 
Навпаки( ПРИГАДАЙТЕ ДО ЯКОЇ ГРУПИ ТВАРИН ЗА СПОСОБОМ ЖИТТЯ ВОНА ВІДНОСИТЬСЯ!!!!) котячі  можуть навчитися багатьом формам поведінки, спостерігаючи за рештою членів групи, та відпрацювати їх, бавлячись у відносній  безпеці. Було б, проте, крайнім спрощенням вважати, поведінка оси переважно інстинктивна, а котячих – набута.. Всім тваринам, крім найпримітивніших, життєво важливі обидва типи поведінки. Навіть риючій осі за  її коротке життя доводиться навчатися відшукувати їжу, знаходити місце для  гнізда, і навіть багато іншого. Разом з цим,    всім ссавцям в тій  чи іншій мірі  властива вроджена  поведінка.

 Природжені  пристосувальні реакції та набуті форми.
На різних етапах еволюційного розвитку тваринного світу можна виділити такі при­роджені адаптивні (пристосувальні) реакції: таксиси, рефлекси та інстинкти. До набу­тих форм, більш мінливих, відносять навчання й мислення.
Таксиси — це найпростіша форма поведінки у найпростіших і багатоклітинних ор­ганізмів, що визначає взаємодію організму із середовищем. Наприклад, реотаксис — рух клітини проти течії рідини; хемотаксис — рух клітини до певної хімічної речовини.
Рефлекс — також вид адаптивної поведінки. Він є безумовною рефлекторною реак­цією організму на подразники, одним з головних видів адаптації в тваринному світі.
Інстинкт — складніша форма природженої поведінки, яка сформувалася в ході еволюційного розвитку даного виду. Інстинкт — це система складних ланцюгових без­умовних рефлексів, у якій кінець одного рефлексу зумовлює початок іншого. В процесі життя на інстинктивну поведінку нашаровуються численні умовні рефлекси.
Під час вивчення поведінки тварин велике значення має з'ясування питання, як здійснюється навчання тварин.
Навчання — це процес набуття життєвого досвіду. Існує багато видів навчання. В основі усіх їх лежить вироблення умовних рефлексів різної складності. Найчастіше навчання здійснюється способом наслідування. Так, малята всіх видів тварин, наслідуючи дорослих тварин, набувають їх досвід.
За методом проб і помилок тварина здійснює різні пошукові реакції, щоб досягти мети. Коли одна з цих реакцій приводить її до мети, тварина завжди використовує її.
Суть навчання методом спроб і помилок повністю розкривається у назві. Будь-які спонтанні дії тварини іноді випадково «винагороджуються»; після цього тварини пробуючи і помиляючись, навчаються відтворювати цю поведінкову реакцію, домагаючись тієї самої результату. Нагородою  може бути просто задоволення з більш точно виконанї дії. Методом спроб і помилок молоді ссавці і птахи вдосконалюють мисливські навички
Певне значення в поведінці тварин мають орієнтовні реакції. У разі переведення в нове приміщення, появи незнайомих людей чи предметів тварини завжди озираються, прислухаються, принюхуються, обнюхують землю й предмети. Відповідно до даних орі­єнтування тварини поводяться певним чином. Особливе місце ці реакції посідають у по­ведінці молодих тварин. Дослідницька активність, наслідування рухів матері, інших тва­рин допомагає молодняку удосконалювати свої прийоми добування корму та інші необ­хідні для життя дії.
Діапазон форм поведінки, які можуть виникнути у тварини , визначається її генотипом. Та більшість форм поведінки, як вроджених, і набутих   буде зазнавати впливу окремих факторів довкілля. 
Отже, нормальне становлення поведінки вимагає взаємодії геному і навколишнього  середовища.

                                              


Бажаю успіхів!
Наступне завдання 24.04.2020
З повагою Ворона О.В.